Kross Level B9 - Jazda Testowa

Postanowiłem skorzystać z akcji "Jazda Testowa", którą organizuje marka Kross. Do wyboru miałem 5 rowerów. Karbonowego Levela B9 29", karbonowego Levela A9 26", karbonową szosówkę Vento 3.0 oraz jakąś damkę i rowerek crossowy. Jako, że obecnie mamy "modę" na 29ery, mój wybór padł na opcję pierwszą. Chętnie przetestowałbym również A9-kę i szosóweczkę, ale niestety nie miałem na tyle wolnego czasu. Trudno. Może uda się innym razem.



Rowerek wypożyczam w sklepie Wsół Sport w Kielach. Trochę papierów, kaucja 300zł, zamiana platform na moje spd i można jechać. Rower jest do mojej dyspozycji przez 3h, więc od razu kieruję się na Telegraf, gdzie na stoku leży jeszcze śnieg.


Rama jest w rozmiarze M, a ja mam 185cm wzrostu. Wyciągam sztycę na maksa, ale i tak jest za krótka. To samo z rurą górna ramy. Trochę kicha, ale da się przeżyć. Takie uroki rowerów testowych.


Rama karbonowa, ale osprzęt nie powala jak na rower za 6 kafli. Coś za coś. Na pewno jest to niezła baza do dalszej rozbudowy. Amorek (Rock Shox XC 32 TK Solo Air) pracuje zaskakująco dobrze . Spodziewałem się "padliny", a tu hula aż miło.



Gdybym chciał porównać 29era do 26 cali, musiałbym pojeździć na nim 3 tygodnie, a nie 3 godziny. Plusem dużych kół jest na pewno większa powierzchnia styczności opony z podłożem, co wyraźnie daje się odczuć przy podjazdach o luźnej nawierzchni. Za to 29er zdecydowanie ustępuje mniejszym kołom, jeśli chodzi o zwrotność. Czy warto inwestować w tłentinajnera? Myślę, że tak. Szczególnie, jeśli ktoś ściga się w maratonach. Jednak póki co ich ceny mnie przerażają i zostanę przy starych, dobrych rowerach 26-calowych :)

PS. Wielkie dzięki dla Krzyśka, z którym zabrałem się do Kielc, bo sam jakoś nie mogłem się zebrać, a był to już ostatni z dni testowych :)

5 komentarzy:

  1. Kozacka jest ta B9, niestety nie miałem okazji jeździć ale ładnie wygląda. Firma Kross nareszcie pracuje nad wyglądem swoich produktów ze średniej półki bo kiedyś to różnie bywało. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Rama ma prawo się podobać, chociaż jak oglądałem ją na Bike Expo w Kielcach, to jej wykonanie pozostawiało sporo do życzenia. Głównie, jeśli chodzi o lakier. Przy modelu testowym jakoś nie zwracałem na to uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Więc wszystko zależy od egzemplarza tak jak kiedyś :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Dlatego zakup on-line może być ryzykowny w tym wypadku ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja myslalem ze zalape sie do tego opisu:p

    OdpowiedzUsuń